Premiery

1.
Trala Tralalińscy
na podstawie wierszy Juliana Tuwima
Reżyseria - Robert Drobniuch
Muzyka i koncepcja instrumentów - Jerzy Bielski
Scenografia - Katarzyna Proniewska-Mazurek
Współpraca dramaturgiczna - Anna Andraka
Ruch sceniczny - zespół aktorski pod opieką Błażeja Twarowskiego
Światło - Prot Jarnuszkiewicz
Dla widzów od lat 4
Premiera – 8 listopada 2019

Co słychać u Tralalińskich? Oczywiście muzykę, bo w grającej kamienicy przy ulicy Wesolińskiej w Śpiewowicach nieustannie się „tralaluje”, „wyśpiewuje”, bawi dźwiękami, głosami i instrumentami.
Ale muzyczna pasja szalonej rodzinki to nie wszystko! Spektakl porwie widzów w pełną humoru podróż po bzikach wszelkiej maści, z poetyckim włącznie.
Czym wyrusza się na teatralną wyprawę pod znakiem uwielbianych wierszy Juliana Tuwima? Niesamowitym, tralalującym domem-kosmodromem, napędzanym siłą dziecięcej wyobraźni. Będzie z niego „Lokomotywa” , studio „Ptasiego Radia” czy wielki bałagan u Pana Hilarego.
Aha! I jeszcze odmęty niepamięci Słonia Trąbalskiego i wiele innych miejsc…
Czyli niezapomniana zabawa! 

Spektakl „Trala Tralalińscy” adresujemy do widzów najmłodszych, ale urok najpopularniejszych utworów Juliana Tuwima od lat ujmuje wszystkich - maluchy, rodziców i dziadków.
Serdecznie zapraszamy na znane wiersze w porywającej, muzycznej odsłonie, jakiej na pewno nie znacie.

 

2.
Gyula Urbán
Wszystkie myszy lubią ser
przekład – Aleksandra Muranyi
reżyseria - Anna Nowicka
scenografia – Pavel Hubička
muzyka - Filip Sternal
teksty piosenek - Aleksander Różanek
światło - Prot Jarnuszkiewicz
Dla widzów od lat 4
Premiera – 12 stycznia 2020

Co wyniknie ze spotkania białych i szarych myszy w fabryce sera Emmentaler?
Solidna awantura, w której nikt nie usiedzi jak przysłowiowa mysz pod miotłą. Zwłaszcza że terytorialny spór niespodziewanie potoczy się już nie tylko o sprawy serowe, ale też sercowe.
Czy przyjaźń białej myszki Fruzi i szarego Somy okaże się silniejsza od kłótni ich rodziców? Czy wzajemne uprzedzenia zwaśnionych stron uda się odczarować?
Pewien kot o magicznych mocach może o tym wiedzieć coś więcej. O ile oczywiście istnieje…

Sztuka „Wszystkie myszy lubią ser” węgierskiego autora Gyula Urbána to pouczająca opowieść o wzajemnym zrozumieniu, tolerancji i miłości, a także o wzajemnych relacjach między rodzicami i dziećmi. Odnajdziemy w niej nawiązania do słynnej historii Romea i Julii, ale przede wszystkim niezwykłe zwroty akcji i dużą porcję humoru.
Za reżyserię spektaklu odpowiada Anna Nowicka, za scenografię Pavel Hubička, za światło - Prot Jarnuszkiewicz. Muzykę skomponował Filip Sternal, zaś teksty piosenek napisał Olek Różanek.

 

3.
Marta Guśniowska
Pan Brzuchatek
reżyseria - Przemysław Żmiejko
scenografia - Dariusz Panas
muzyka - Łukasz Mazur
Dla widzów od lat 2
Premiera – 15 lutego 2020

Jeśli w jednym piętrowym, kolorowym domu mieszka i Babcia, i Kot, i Szczur, i Pająk, i do tego ogromny Słoń, to najprawdopodobniej wszystkiego jest tutaj pod dostatkiem.
A nawet trochę w nadmiarze…
Czego zatem brakuje Panu Brzuchatkowi przy wesołym, porannym śniadaniu, na które wszyscy mają wielką ochotę?
No, może prawie wszyscy, bo jak się okazuje, niektórym apetyt potrafi spłatać figla.
I nagle się schować, zapodziać, zniknąć…

„Pan Brzuchatek” to sztuka uznanej dramatopisarki Marty Guśniowskiej, adresowana do najmniejszych widzów, nawet dwulatków. Pełna ciepła i humoru opowieść o zgubionym apetycie będzie z pewnością bliska codziennym, domowym perypetiom i dzieci, i rodziców.

Przedstawienie wyreżyserował Przemysław Żmiejko, scenografię stworzył Dariusz Panas, a muzykę Łukasz Mazur.
Spektakl prezentowany jest na scenie Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach.

 

4.
Michał Walczak
Noc żywych zabawek
Reżyseria - Michał Walczak
Kostiumy i scenografia – Agnieszka Zdonek
​Muzyka – Andrzej Izdebski
Dla widzów od lat 7
Premiera – 7 marca 2020

W polskiej stolicy zabawkarstwa – Kielcach – mieszka i pracuje rodzina Bałamuckich, która słynie z produkcji zabawek najwyższej jakości. Zabawki Bałamuckich są od wieków uwielbiane i kupowane przez dorosłych i dzieci. Kochają je wszyscy – poza dziesięcioletnim Miłoszem. Najmłodszy z rodu Bałamuckich nie chce kontynuować rodzinnej tradycji. Miłosz chce tworzyć gry komputerowe.
Gdy zamiast wymarzonego laptopa na gwiazdkę Miłosz dostaje kolejną zabawkę, postanawia uciec z domu. Kiedy rodzice szukają Miłosza, ich firmowy sklep staje na krawędzi bankructwa: coraz więcej dzieci zamiast zabawek kupuje gry, tworzone przez tajemniczego Animatusa.
Po powrocie do domu Miłosz odkrywa, że sklep jego rodziców kupił Animatus – twórca i producent gier nowej generacji, które zastąpią tradycyjne zabawki. Bałamuccy tracą pracę, a ich zabawki lądują w Muzeum Zabawek. Aby zarobić na podręczniki i utrzymać rodzinę Miłosz zatrudnia się w wytwórni gier jako tester nowej gry komputerowej Animatusa.
Z każdą godziną grania Miłosz coraz bardziej zaniedbuje szkołę i rodziców. Tymczasem do Muzeum Zabawek trafia coraz więcej misiów i lalek porzuconych przez dzieci, które zaczynają cierpieć na tajemniczą chorobę – pixelozę – zmieniającą ludzi w postaci z gry komputerowej. Oddział zabawek z Muzeum wyrusza na ratunek Miłosza i innych dzieci.
Czy zabawkom uda się pokonać Animatusa i oderwać dzieci od gier komputerowych? Czy znajdą lekarstwo na pixelozę? Czy dzieciom są jeszcze potrzebne prawdziwe zabawki?

 

5.
Amadeusz Nosal
Książę
wg „Małego Księcia” Antoine'a de Saint-Exupéry'ego
reżyseria - Robert Drobniuch
Dla widzów od lat 12
Premiera – maj 2020

Spektakl inspirowany powieścią „Mały Książę”, autorstwa Antoine’a de Saint-Exupéry’ego – nowoczesne spojrzenie na klasykę literatury dziecięcej.
Książę to opowieść o malowniczej podróży na odległą, choć dziwnie znajomą planetę. To doświadczanie, odkrycia i wnikliwe spojrzenia na wyzwania i problemy współczesnego świata, ale również fantazja o możliwościach i perspektywach, które stwarza. Historia tej kosmicznej wyprawy, to przede wszystkim historia spotkań ludzi i wspólnot – od tych najmniejszych, lokalnych aż po globalne społeczeństwo.
Co można przywieźć z takiej podróży? Poza wewnętrznym bogactwem, świadomość, że wszyscy kształtujemy otaczającą nas rzeczywistość i mamy realny wpływ na to, jak będzie ona wyglądała w przyszłości. A nade wszystko, że aby ta przyszłość mogła w ogóle nadejść, nie możemy pozostać bierni i obojętni.