Deklaracja dostępności

Teatr Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach im. Stefana Karskiego zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.teatrkubus.pl

Data publikacji strony internetowej: 2013-02-12
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-06-20

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • brak audiodeskrypcji dla materiałów video/multimedialnych
  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
  • grafiki nie mają tekstu alternatywnego

Wyłączenia informacji archiwalnych, czyli opublikowanych przed 23 września 2019 r. dokumentów tekstowych i tekstowo-graficznych, prezentacji multimedialnych i od tego czasu nieaktualizowanych treści od innych podmiotów.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2025-03-27
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

 

WERSJA MOBILNA SERWISU

Serwis można przeglądać na ekranach urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe i tablety.

 

INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Jolanta Świstak, jolanta.swistak@teatrkubus.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 666 042 368. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itd. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury może także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich. Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/

 

AKTUALNIE STRONA TEATRU UMOŻLIWIA:

  • użytkownikom poruszania się wyłącznie za pomocą klawisza Tab.
  • korzystanie osobom niedowidzącym lub niewidzącym ze strony:
    • występuje odpowiedni kontrast do tła. Dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących,
    • jest możliwość usłyszenia zawartości strony (jest funkcja czytania na głos zawartości strony) – w ten sposób osoby niedowidzące mogą korzystać ze strony
    • występuje funkcja podświetlenia linków, dzięki temu osoby niedowidzące mogą odróżnić nazwy podzakładek, tytułów postów od treści głównej strony
    • jest możliwość powiększenia liter strony (czterostopniowa skala)
    • jest możliwość regulowania odstępów między literami na stronie (trzystopniowa skala)
    • jest możliwość zmiany czcionki na bardziej czytelne
    • jest możliwość powiększyć kursor na większy lub skorzystać z przewodnika do czytania (widocznej linii poziomej, która ułatwia czytanie)
  • język stron serwisu – prawidłowo określony w kodzie strony dla wersji polskiej.

 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Siedziba Teatru Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach im. Stefana Karskiego mieści się na ul. Zamkowej 1.

1. Informacja na temat wejść do teatru:

Wejście główne znajduje się na ulicy Zamkowej 1 i jest przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

Wejście do części administracyjnej nie jest przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.

Budynek posiada pięć wyjść ewakuacyjnych, cztery z nich nie są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.

2. Dostępność widowni, korytarzy, schodów i wind.

Korytarze są odpowiednio szerokie, aby mógł przejechać wózek inwalidzki.

Na obu widowniach znajdują się miejsca, w których można ustawić wózki inwalidzkie.

W części budynku, w której znajdują się obie sceny i widownie, jest dostosowana winda, a także toalety dla osób niepełnosprawnych ruchowo (na poziomie -1 i 1). W windzie jest informacja głosowa, a przyciski pięter oznaczono alfabetem brajla.

Część administracyjna teatru nie jest dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową (schody, brak dostępnej toalety).

Schody mają poręcze.

W budynku brak kontrastowych taśm oznaczających szklane drzwi i ściany, brak takich taśm na stopniach schodów.

3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma tyflomap, pomieszczenia nie zostały oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi ani alfabetem brajla, nie ma dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.

Informacji o rozkładzie pomieszczeń w budynku udziela pracownik kasy lub pracownik obsługi widowni.

W budynku nie ma pętli indukcyjnej.

W budynku zainstalowano prosty w obsłudze system przesyłania treści audio za pośrednictwem sieci Wi-Fi na mobilne urządzenia użytkowników MobileConnect firmy Sennheiser, będący intuicyjnym systemem wspomagania słuchu osób słabosłyszących – tzw. asystent słuchu poprawiający zrozumiałość mowy i jakość dźwięku. Aby z niego skorzystać, należy na telefon pobrać bezpłatną aplikację MobileConnect, mieć własne słuchawki lub inne urządzenie oraz zgłosić potrzebę włączenia systemu minimum godzinę przed rozpoczęciem przedstawienia.

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przy budynku teatru nie ma parkingu dla widzów.

Na ulicy Zamkowej jest płatny, ogólnodostępny parking. Na górze ulicy, ok. 25 m od wejścia głównego do teatru, znajduje się jedno ogólnodostępne miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.

5. Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMINIKACYJNA

Nie ma możliwości skorzystania z tłumaczenia na język migowy online.

Od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 -14.00 istnieje możliwość skorzystania z pomocy pracowniczki posługującej się polskim językiem migowym. Prosimy o wcześniejsze zgłoszenie potrzeby pomocy - minimum trzy dni wcześniej na adres mailowy sekretariat@teatrkubus.pl